7 Sebab Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee

Di Malaysia terdapat pelbagai jenis vitamin yang mempunyai pelbagai jenama, yang di jual di Farmasi. Namun begitu, VITAMIN SHAKLEE, adalah antara vitamin yang anda tidak akan jumpa di mana-mana kedai seperti  Farmasi ataupun kedai kesihatan seperti watson atau guardian. 


Semenjak mengenali vitamin Shaklee pada tahun 2012, saya terus menggunakan vitamin-vitamin Shaklee sehinggalah sekarang.


Selain menjadi pengguna yang setia kepada produk Shaklee, saya juga telah memilih menjadi pengedar produk Shaklee untuk Seluruh Malaysia.


Hari ini, saya ingin kongsikan kepada anda, kenapa saya memilih vitamin Shaklee sebagai supplemen harian untuk saya dan seluruh ahli keluarga saya.



7 Sebab Kenapa Saya Memilih Vitamin Shaklee


1. Produk Shaklee Terbukti Melalui Kajian Klinikal (Landmark Study)

Kajian Landmark, diketuai oleh penyelidik pemakanan yang terkenal, Dr. Gladys Block bersama University of California, Berkeley, merupakan salah satu kajian terbesar pengguna jangka panjang pelbagai suplemen. 


Kajian menunjukkan bahawa mereka yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai lebih banyak biomarker yang lebih sihat untuk jantung, otak, dan kesihatan kognitif berbanding dengan pengguna yang tidak mengambil suplemen atau pengambil suplemen bukan produk Shaklee.





2. Falfasah Syarikat Shaklee

Setiap produk Shaklee, di jamin sendiri oleh syarikat Shaklee, bahawa produk yang di keluarkan terjamin selamat, semulajadi dan berkesan 100 %.


Shaklee melaburkan lebih 300 juta dollar dalam ujian klinikal, pembangunan dan penyelidikan; melalui lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan ketulenan dan keberkesanan produk. Shaklee jauh melangkaui piawaian industri!



3. Produk Shaklee di bangunkan oleh sekumpulan pakar saintis yang hebat

Dalam menghasilkan produk-produk Shaklee, ia telah di kaji oleh sekumpulan pakar saintis yang hebat, sebelum ia di keluarkan untuk tujuan jualan.

Antara nama-nama pakar saintis yang hebat dalam kumpulan makmal Shaklee, adalah:


Dr. Yasuhiko Kojima Penerima PhD in Medical Science dari Universiti Tokyo, merupakan saintis pertama di dunia yang discover Interferon. 

Dr. Elizabeth Blackburn - PhD daripada University Cambridge, pemenang Anugerah Nobel Dalam Perubatan pada 2009 yang mengkaji mengenai telomere.

Dr. Gladys Block - Professor Emeritus di University Berkeley California yang mengkaji keberkesanan vitamin ke atas manusia dan penemuannya dalam Landmark Study; penyelidikan berimpak tinggi dalam dunia nutrisi.

Dr. Bruce Daggy - Senior VP untuk R&D Chief Science Office di Shaklee



4. Pilihan para Angkasawan Dan para Atlit

Kehebatan dan keberkesanan produk Shaklee telah menarik perhatian pihak agensi kerajaan seperti NASA.


Bukan itu saja, Scott Kelly yang merupakan manusia paling lama pernah menetap di ISS; setahun lamanya, juga konsisten menggunakan produk Shaklee sepanjang berada di sana. Dan vitamin yang mereka gunakan tu (selain Astro Ade) adalah formula vitamin yang sama dengan produk Shaklee di bumi. 


Shaklee menjadi pilihan atlit sukan Olimpik, bukan setakat SUKMA atau Sukan Komanwel je. Atlit-atlit ini 'powered by Shaklee' menunjukkan mereka memang benar-benar menggunakan produk Shaklee untuk perform, bukan hanya di bayar untuk bergambar je.



5. Produk Shaklee Melalui Kajian Klinikal Dari Pihak Ketiga

Syarikat vitamin sebenarnya tak perlu pun buat ujian klinikal, tidak seperti ubat. Tapi Shaklee tetap buat juga kajian klinikal ke atas setiap produknya. 

Kajian klinikal Shaklee juga di lakukan ke atas manusia, bukan haiwan, bukan tikus.

Dan mereka yang terlibat dengan kajian klinikal tersebut ialah saintis atau penyelidik daripada universiti.



6. Ada Kelulusan dari pihak KKM

Kalau anda perasan, setiap botol vitamin Shaklee, akan ada hologram. Hologram ini adalah antara tanda sebagai produk Shaklee mempunyai kelulusan dari pihak KKM.







7. Ada Sijil Halal

Sebagai orang islam, memilih makanan yang halal adalah satu ibadah. InshaAllah, semua produk Shaklee yang di edar melalui Shaklee Malaysia mempunyai sijil Halal. 




“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”

Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.

shakleelogo


FATIMAH BT TONY

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No. : 887938 ]
♥ Contact No | Sms | Whatsapp : 011-3201 4534


DAFTAR MENJADI SHAKLEE MEMBERSHIP HARI INI

Dan Berpeluang Untuk Menjana PENDAPATAN Sehingga 4-5-6 Angka Sebulan. Bagaimana? Hubungi Kami Untuk Mengetahui Caranya.

Comments