ESP SHAKLEE : Soy Protein Terbaik Sumber Daripada Non-GMO




ESP ni memang antara produk yang paling laris di semua cawangan Shaklee.. Even saya sendiri pun, akan minumnya setiap pagi. Lebih-lebih lagi, saya ni masih menyusu bayi 1 tahun lebih.


Mana taknya.. Dengan kenakalan kakak, di tambah lagi dengan tangisan adik, setiap kali di letak atas tilam.. Dia lebih suka di kendong.. huhuuu.. Nasib baiklah saya setiap pagi mengamalkan ESP plus supplemen ibu menyusu. Kalau tak, memang saya cepat lembik.. 


Yelah kan, mana lagi nak layan anak-anak, mana lagi nak layan customer, mana lagi nak layan downlines.. customer dengan downlines ni orang yang penting.. Jadi, semua kena layan dengan baik..heheehee..



Berbalik pada cerita ESP ni, ESP ni tak de perisa tambahan macam jus, k.. Ini adalah disebabkan oleh kerana Shaklee ingin nak mengekalkan rasa soya tu sendiri.. 


Lebih masyukkk..hehee.. Sebenarnya banyak kelebihan ESP ni yang membuat ramai ibu di Malaysia, memilih ESP sebagai minuman bersarapan. 


Bukan setakat untuk mengekalkan tenaga seharian, ia juga boleh mencantikkan kulit... Memang terbaikkk...hehe



ESP menyediakan 14 gram protein soya Non-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.


Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones



Haa yang saya nak tekankan iaitu soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetik (Non-GMO). Protein soya Non-GMO ini dihasilkan di bawah satu program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari  proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik. 


Daripada benih sehingga penyimpanannya, yakinlah dgn shaklee dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.



Ramai yang tanya, apa istimewanya Non-GMO ni??? Ramai yang tak tahu, sebenarnya mana-mana produk GMO ni, sangat merbahaya kepada kesihatan, dan ia boleh menyebabkan bermacam-macam penyakit seperti alergi, toksik, kanser... tu mmg common laa kann..


Antara makanan yang tinggi potensi GMO adalah jagung dan soya.. Oleh sebab tu ,,kalau you all nak beli protin dari sumber soya.. pastikan you all baca dulu labelnya, pilih produk yg berlabel NonGMO.. 


Jangan beli sebab murah or sebab rasa sedap or sebab ikut ikutan.. or sebab nak dapat barang free.. hargai dan sayangi lah badan anda. InsyaAllah nanti saya kongsikan lagi bahaya GMO yg harus anda ketahui.. 



Setiap pagi, saya suka minum ESP campur dengan plain water.. Memang sedap.. terasa begitu segar..hehee.. No wonderlah, ESP ni jadi hot stuff.. hehee.. the best ever brand in the world.... No wonder la ESP ni selalu sold out dan ia menjadi hot item di kalangan customer2 saya.. customer2 rakan saya.. Daripada grup saya sahaja, puluhan ribu ESP tin laris setiap bulan..



Nak tahu kenapa ? Sebab ESP menjadikan kulit cantik, halus,gebu,berseri, anjal.. ESP membantu menghilangkan parut jerawat di muka. ESP memberitenaga berpanjangan menjadikan badan sihat, kurang letih..ESP suplemen asas utk badan sihat, langsing,awet muda



Try a glass of ESP today and you will ask for more. Better late than never. Jadi buatlah pilihan bijak memilih protein dari sumber soya Non-GMO



Ingat ya soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan kanser dan allergic...hihi.. saje bagi ayat penutup yg menakutkan (lepas ni semua pergi check label tin soy protin masing2...GMO or nonGMO. hihi).



___________________________________________________________________________

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

* Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

shakleelogo

FATIMAH BINTI TONY
Shaklee Independent Distributor [No. 887938]
Sms/WhatsApp :  011-3201 4534



Comments